Wednesday, February 27, 2013

My Vampire Boyfriend (Bab 1)



“ ITULAH  perempuan  yang  aku  minat  tu.” Seorang  pelajar  yang  berkata  kepada  dua  orang  rakannya.
            “ Cantik  beb,” ujar  rakannya  itu.
            “ Tapi  kan, dia  nampak  macam  pelik  sikitlah.”
            “ Betul  tu. Gaya  macam  lelaki  sikit.”
            “ Eh, takkanlah  aku  nie  jatuh  cinta  pada  lelaki  pulak. Aku  nie  normal  tau.”
            Perempuan  yang  dikatakan  tadi  berjalan  menuju  ke  arah  mereka. Namun  langkahnya  terhenti  apabila  terpandang  seekor  anak  kucing. Dia  mengangkat  anak  kucing  itu  sambil  tersenyum  manis  dan  menggosok  lembut  anak  kucing  itu. Kemudian  tuan  kepada  anak  kucing  itu  datang  mengambil  anak  kucing  itu. Dia  memberikan  anak  kucing  itu  kepada  tuannya  dengan  senyuman  yang  mampu  mencairkan  hati  para  lelaki.
            “ Tengok. Kau  masih  cakap  dia  lelaki? Dia  memang  perempuanlah.”
            “ Kalau  macam  tu, pergi  confess  kat  nie.” Rakannya  menolak  lelaki  itu  sehingga  dia  berada  betul-betul  di  depan  perempuan  itu.
            “ Ada  apa  nie?” soal  perempuan  itu  serius.
            “ Saya  ada  benda  yang  bagitahu  awak.”
            “ Apa?”
            “ Saya  suka  awak. Jom  couple  dengan  saya.”
            “ Apa? Untuk  pengetahuan  kau, aku  nie  lelaki. Kau  masih  nak  couple  dengan  aku  ke?”
            “ Apa?”
            “ Sorrylah  ye. Aku  nie  lelaki. Kau  dah  habis  cakap  kan? Blahlah.”
            Ketiga-tiga  pelajar  lelaki  itu  terkejut. Mereka  seakan  tidak  percaya  yang  di  hadapan  mereka  sekarang  adalah  seorang  lelaki. Lelaki  yang  meluahkan  perasaan  tadi  menghampiri  lelaki  cantik  itu.
            “ Tak  mungkin. Saya  tak  percaya.”
            “ Kalau  tak  nak  percaya, sudah. Itu  bukan  urusan  aku.”
            “ Awak, jangan  menipu. Kalau  awak  tak  nak  couple  dengan  saya, janganlah  guna  alasan  yang  tak  munasabah  tu.”
            “ Apa?”
            “ Saya  tak  percaya. Saya  pasti  awak  nie  perempuan.”
            Lelaki  cantik  itu  menarik  nafas  panjang. “ Ah, aku  dah  tak  boleh  tahan  lagi.” Terus  dia  memberi  tumbukan  ke  muka  lelaki itu. Dia  membelasah  ketiga-tiga  pelajar  lelaki  itu.
            “ Nie  buktinya  kalau  korang  tak  percaya  sangat.” Dia  membuka  baju  yang  berada  di  tubuhnya.
            “ Eh, dia  memang  lelakilah.”
            “ Sekarang  nie, aku  masih  macam  perempuan  lagi  ke?”
            “ Kalau  macam  tu, kami  pergi  dululah  ye.”
            “ Siapa  cakap  korang  boleh  pergi, hah?”
            Dia  terus  membelasah  lelaki-lelaki  itu. Dia  memang  sesangat   marah  sekiranya  ada  orang  yang  menganggapnya  perempuan. Tiba-tiba  badannya  dipeluk  dari  belakang  menghalangnya  memukul  lagi  lelaki-lelaki  itu.
            “ Ciel, apa  kau buat  nie?”
            “ Lepaskan  aku  Vincent. Biar  aku  belasah  mamat  nie.”
            “ Apa  dah  jadi?”
            “ Mamat  nie  confess  kat  aku. Siap  ajak  aku  couple  lagi. Aku  cakap  aku  nie  lelaki. Boleh  pulak  dorang  tak  percaya. Sekarang  aku  nak  buat  dorang  percaya.”
            “ Mestilah.”
            “ Mestilah? Apa  maksud  kau  dengan  mestilah  tu?”
            “ Aku  dah  beritahu  kau, kalau  kau  tenang  je  confirm  orang  ingat  kau  tu  perempuan. Dah, pakai  baju  kau. Orang  tengok  tu. Have  fun.”
            Lelaki-lelaki  yang  dibelasahnya  tadi  sudah  melarikan  diri. “ Woi, mana  kau  nak  pergi, hah?”
            “ Dahlah, Ciel. Nanti  kalau  kau  belasah  dorang, nanti  masuk  hospital. Kang  tak  pasal-pasal  kau  kena  bayar  bil  treatment  dorang,” ujar  Vincent.
            “ Shit. Aku  ingat  makin  aku  besar, tak  adalah  nampak  sangat  macam  perempuan  nie  tapi  nie  dah  teruk  sampai  orang  confess  kat  aku,” keluh  Ciel.
            “ Aku  tengok  kau  makin  besar  makin  cantiklah, Ciel,” gurau  Vincent.
            “ Apa? Aku  nak  aku  belasah  kau  ke?” Ciel  memegang  kolar  Vincent.
            “ Wait. Wait. Aku  gurau  je. Kau  pun  tahu.”
            Ciel  melepaskan  kolar  baju  Vincent. Dia  mengeluh  perlahan. Kenapa  dia  dilahirkan  mempunyai  wajah  cantik  seperti  perempuan.
            “ Aku  dah  hal  penting  nak  bagitahu  kau  nie. Semalam  ada  anak  buah  kita  kena  serang.”
            “ Apa?”
            “ Kau  pun  tau  ada  pondok  terbiar  kat  semak  area  sini. Kat  situlah  mereka  kena  serang,” ucap  Vincent.
            “ Geng  mana  yang  nak  cari  pasal  dengan  kita?” soal  Ciel  dengan  perasaan  marah.
            “ Nie  bukan  anak  buah  geng  kita  je, Ciel. Anak  buah  geng  lain  pun  kena  belasah  juga  kalau  mereka  pergi  dekat  kawasan  tu. Biasanya  bila  malam  ar.”
            “ Peliklah  kalau  macam  tu.”
            “ Sebab  tulah, kebanyakan  geng  lain  avoid  tempat  tu  bila  malam. Kau  pun  patut  bersedia,” ujar  Vincent  serius.
            “ Okey.”
            “ Macam  nielah  ketua  kitaorang,”
            “ Aku  bukannya  nak  sangat  jadi  ketua  nie  tapi  korang  yang  suruh. Yang  beri  ordernya  bukan  aku  tapi  kau. Kau  yang  patut  jadi  ketua,” ujar  Ciel  menggaru  kepalanya.
            “ Yelah  tapi  kau  yang  paling  kuat.”
            “ Okeylah, beb. Aku  chow  dulu. Bila  kau  nak  balas  dendam  tu, panggillah  aku.” Ciel  berlari  meninggalkan  Vincent.
            “ Dia  ketua  yang  baik  tapi  cepat  sangat  marah  kalau  orang  ingat  dia  perempuan.” Vincent  ketawa.
            Ciel  Weller  itulah  namanya. Sejak  dia  lahir, dia  telah  dibiarkan  di  hadapan  rumah  anak  yatim  di  situ. Dia  membesar  menjadi  seorang  budak  lelaki  yang  cantik. Walaubagaimanapun, dia  tidak  berasa  sedih  dan  sunyi. Dia  masih  boleh  hidup  dengan  baik. Hanya  satu  perkara  sahaja  yang  membuatkan  hidupnya  sengsara  ialah  dia  dianggap  sebagai  budak  perempuan.
            “ Kau  nie  bukan  budak  lelaki  kan?” soal  seorang  budak  lelaki  di  situ  ketika  dia  berumur  12  tahun.
            Ciel  hanya  mendiamkan  dirinya. Sudah  banyak  kali  pertanyaan  itu  diajukan  kepadanya namun  apabila  ditanyanya, tiada  siapa  yang  mahu  percaya. Dia  sudah  mahu  menjawab  pertanyaan  itu.
            “ Kau  tak  nak  jawab  ye? Kalau  macam  tu, biar  kitaorang  tengok  sendiri.”
            Mereka  memegang  Ciel. Salah  seorang  dari  mereka  cuba  membuka  seluar  yang  dipakai  Ciel. Dia  meronta  namun  kekuatannya  pada  ketika  itu  tidak  kuat  jika  dibandingkan  dengan  kekuatan  mereka.
            “ Woi, korang  tengah  buat  apa, hah?” jerkah  seorang  budak  lelaki  yang  sebaya  dengan  mereka  semua.
            “ Ada  orang  nak  jadi  herolah. Jom  belasah  dia  dulu.”
            Namun  budak  lelaki  itu  dengan  mudahnya  menewaskan  budak-budak  yang  cuba  menganggu  Ciel. Ciel  memandang  dengan  penuh  rasa  kagum. Mereka  yang  mengacau  Ciel  berlari  meninggalkan  tempat  itu  sambil  menangis  kesakitan.
            “ Bangun. Mari  aku  hantar  kau  balik  rumah. Nanti  ada  lagi  yang  kacau  budak  perempuan  macam  kau  nie.”
            Ciel  bangun  dengan  marah. “ Aku  nie  lelakilah. Bukannya  perempuan. Muka  aku  je  macam  budak  perempuan. Tapi  aku  lelaki  sejati.” Ciel  menjerit.
            Budak  lelaki  itu  tergaman. “ La, lelaki  ke? Manalah  aku  tahu. Aku  Sebastian. Sebastian  Potter.”
            “ Aku  Ciel. Ciel  Weller,” ujar  Ciel  dengan  nada  suara  yang  sudah  tenang.
            “ Kenapa  kau  tak  lawan  dorang  tadi?”
            “ Aku  dah  cuba  tapi  tak  berjaya.”
            “ Kalau  macam  tu, mari  belajar  karate  dengan  aku. Uncle  aku  jurulatih  karate.”
            Sejak  kejadian  itulah, Ciel  berkawan  baik  dengan  Sebastian. Semua  yuran  karate  yang  Ciel  belajar  dibayar  penuh  oleh  keluarga  Sebastian. Ciel  merupakan  seorang  budak  yang  cepat  belajar. Siapa  yang  cuba  menganggunya  dan  ingat  dia  ini  perempuan, dia  akan  belasah  teruk  orang  itu.
            Dia  dipilih  menjadi  ketua  kumpulan  Maxwell  pun  kerana  dia  seorang  yang  kuat. Ketika  itu, dia  sedang  membelasah  orang  yang  mengacaunya. Selesai  sahaja  dia  membelasah  orang  itu, Vincent  muncul  dengan  tawaran  untuk  menjadi  ketua  Maxwell. Pada  mulanya  dia  tidak  berminat  dengan  tawaran  itu.
            “ Biar  kau  jadi  ketua  Maxwell, orang  akan  kenal  kau  sebagai  lelaki. Bukan  itu  ke  yang  kau  mahu?”

            Mula  saat  itu, dia  dikenali  sebagai  Ketua  Maxwell. Bilangan  orang  yang  menganggu  sudah  berkurangan. Cuma  ada  segenlintir  yang  tidak  kenal  dengan  Maxwell  sahaja  yang  datang  mengacaunya.

2 comments:

  1. nama aku jadi watak perempuan ehh . hahaha

    ReplyDelete
  2. sory ar wehy..
    nama Ciel tu mmg dah cantik..
    next time je ar..

    ReplyDelete