Sunday, March 3, 2013

My Vampire Boyfriend ( Bab 4)


CIEL  berlari  ke  arah    pondok  itu. Tanpa  berlengah, dia  masuk  ke  pondok  itu. Dia  terkejut  apabila  ada  orang  yang  berada  di  dalam  pondok  itu. Mereka  pun  duduk  bergelap  dengan  hanya  bertemankan  beberapa  batang  lilin.
            “ Korang  semua  nie…Korang  semua  nie  pelajar  Jinju  Private  School  kan?” Ciel  menjerit  sambil  menuding  jari  ke  arah  mereka  semua.
            “ Apa? Pengacau? Annoying  betul,” ujar  seseorang.
            Ciel dipaut  dari  belakang. Dia  meronta-ronta  untuk  melepaskan  diri.
            “ Kan, aku  dah  bagitahu  yang  aku  tak  nak  orang  lain  kat  tempat  nie.” ujarnya  lagi.
            “ Maafkan kami,  Dean. Kami  akan  bawak  dia  pergi.”
            “ Tunggu  dulu. Perempuan  nie  cantik. Kalau  dia  jadi  bride  untuk  Tuan  Auther, tiada  siapa  yang  akan  complain  tentang  bride  Tuan  Aurther,” ujar  Dean.
            “ Jadi  macam  mana  Tuan  Auther?” soal  seorang  perempuan  di  situ.
            Ciel  berasa  pelik. ‘ Bride? Apa? Apa  yang  dorang  cakapkan  nie? Siapa  pulak  Tuan  Auther?’ Tiba-tiba  seorang  lelaki  muncul. Lelaki  itu  amat  kacak  penampilannya. Pelajar  Jinju  Private  High  School juga. Ciel  memandang  tajam. Lelaki  itu  menuju  ke  arah  Ciel.
            “ Hai, aku  Auther. Biar  aku  pastikan  sama  ada kau  nie  worth  tak  sebagai  bride  aku.” Auther  mengeluarkan  pisau  menorah  sedikit  pergelangan  tangan  Ciel  dan  menjilat  sedikit  darah.
            Ciel  menepis. “ It’s  digusting.”
            “ Darahnya  fresh  dan  manis. Mari  kita  mulakan  sekarang.”
            Ciel  dilepaskan. Dia  cuba  melarikan  dirinya  tetapi  badannya  kaku. Auther  mendekatinya. Auther  menjilat  leher  Ciel. Ciel  sudah  memejamkan  matanya. Dia  sudah  tidak  boleh  berbuat  apa-apa  lagi.
            “ Auther, sudah. Jangan  teruskan  lagi,” ujar  seorang  yang  muncul  di  muka  pintu  pondok itu.
            ‘ Apa? Dia nie  lelaki  dari  petang  tadi. Kenapa  dia  ada  di  sini?’ Ciel  turut  berpaling  ke  muka  pintu  pondok  itu.
            “Alsiel Trancy. Crap,” ujar  Dean. “ Apa  yang  korang  buat  lagi?” Dean  memberi  arahan  kepada  kedua  lelaki  yang  berlawan  itu  tadi.
            Mereka  berdua  pun  menyerang  Alsiel. Alsiel langsung  tidak  bergerak. Dia  cuma  mengangkat  jari  telunjuknya. Kemudian, ada  angin  kencang  yang  menjatuhkan  kedua-dua  lelaki  itu.
            ‘ Apa  yang  dah  berlaku? Mamat  itu  cuma  angkat  tangan  dia  je  tapi  mamat  bodyguard  itu  jatuh  macam  tu  je. ‘ What  the  heck?’ Ciel  terkejut.
            “ Crap. Alsiel memang  bukan  orang  yang  kita  boleh  take  down  macam  tu  je.”
            “ Kalau  kita  semua  dia  serentak, mesti  dia  tidak  boleh  balas  balik.”
            “ Yeah. Jom  kita  serang  sama-sama.”
            “ Cubalah  kalau  korang  bersedia.” Alsiel sudah  berdiri  sambil  menunggu  serangan  dari  mereka.
            “ Tunggu.” Auther  bersuara. “ Korang  tak  akan  boleh  menang  walaupun  korang  serang  dia  serentak.”
            “ Tapi  Tuan  Auther…”
            “ Aku  sorang  je  yang  boleh  kalahkan  dia  sekarang.” Auther  bersiap  sedia  untuk  menyerang.
            “ Auther, kau  patut  tahu  bahayanya  kau  buat  meeting  macam  nie,” ujar  Alsiel.
            “ Aku  merupakan  pewaris  pertama  ayah. Aku  takkan  senang-senang  dihukum  macam  tu  je,” ucap  Auther  pula.
            “ Kau  dah  bunuh  lima  orang  manusia  dan  sekarang  kau  nak  bunuh  manusia  lagi. Kau  tak  akan  terlepas  macam  tu  je  tak  kiralah  apa  position  kau,” bidas  Alsiel.
            Ciel  terpinga-pinga  apabila  mendengar  perbualan  dua  lelaki  kacak  ini. Perbualan  ini  tidak  masuk  dek  akalnya. ‘ Apa  yang  mereka  berdua  nie  cakapkan? Aku  langsung  tak  faham.’
            “ I  did  not  kill  human. I  just  looking  for  a  bride.” Auther  tersenyum  sinis.
            “ Kau  boleh  cari  bride  dalam  kalangan  kita. Kenapa  kau  buat  kerja  bodoh  nie?”
            Ciel  hanya  mendiamkan  diri. Dia  langsung  tidak  boleh  bergerak  sedikit  pun  apatah  lagi  untuk  menggerakkan  bibirnya. Kedua-dua  lelaki  kacak  ini  memang  sudah  tidak  betul. Bercakap  tentang  benda  yang  mengarut.
            “ Ada  ramalan  yang  mengatakan  bila  cari  bride  dalam  kalangan  manusia  akan  jadi  pemerintah  yang  hebat.” Dean  menyampuk  perbualan  mereka  berdua.
            Alsiel menjeling  tajam  ke  arah  Dean. Dean  terduduk  ketakutan. Jelingan  mata  Alsiel amat  menakutkan. Walaupun  Auther  merupakan  ketuanya   tetapi  Alsiel setaraf  dengan  Auther. Dia  tidak  mampu  berlawan  dengan  Alsiel.
            “ Then  you  know  it’s  nearly  impossible  to  gain  human  bride. Stop  this  nonsense  at  once.” Alsiel memberi  amaran.
            “ Make  me.” Auther  cuba  menyerang  Alsiel dengan  pisau.
            Alsiel mengelak  dengan  melompat   tinggi  sambil  membawa  Ciel. “ Pandang  mata  aku.” Ciel  pun  memandang  mata  Alsiel. Lantas  badannya  boleh  bergerak  kembali. Ciel  bergerak  pantas  menjauhi  kedua  lelaki  kacak  itu  apabila  melihat  Auther  menerkam  Alsiel.
            “ Jadi, aku  kena  hapuskan  kau  dulu.” Auther  mengangkat  Alsiel  dan  melontar  jauh  sehingga  tubuh  Alsiel  melayang.
            Alsiel mendarat  dengan  selamat. “ Kekuatan  kau…?”
            “ Kau  tak  boleh  kalahkan  aku.”
            “ Yes, Tuan  Auther  memang  hebat. Dia  lebih  kuat  dari  Alsiel.”
            “ Sebab  kau  minum  darah  lima  orang  manusia?” Alsiel  menyoalnya.
            “ Yes, you’re  right. Semakin  banyak  darah  manusia  yang  aku  minum, semakin  kuat  kekuatan  aku.”
            “ Drinking  human  blood  has  been  forbidden  for  hundreds  of  years  in  our  tribe. Kalau  ayah  dan  council  tahu  tentang  nie, kau  akan  kehilangan  right  as  heir  dan  dihukum.”
            “ Semuanya  akan  berubah  kalau  gadis  nie  jadi  bride  aku.” Auther  memeluk  Ciel.
            “ Apa? Tapi  aku  nie  lelakilah.” Ciel  cuba  mengatakan  hakikatnya.
            “ Being  my  bride  is  an  honor  tapi  itu  pun  kalau  kau  layak.” Auther  cuba  membenamkan  taringnya  ke  leher  Ciel.
            Ciel  cuba  menolak  tetapi  Auther  langsung  tidak  bergerak. ‘ Kenapalah  mamat  nie  kuat? Tak  bergerak  langsung. Keras  macam  batu  pacak.’
            “ Stop  it.” Alsiel  menarik  tubuh  Ciel  dalam  pelukannya. “ Jangan  bunuh  manusia  lagi.”
            “ Kalau  macam  tu, biar  kau  je  yang  mati.” Auther  mengeluarkan  sesuatu  dari  belakang  dan  meluru  ke  arah  Alsiel.
            Alsiel  yang  tidak  bersedia  untuk  menerima  serangan  Auther  itu  ditikam. Darah keluar  dengan  banyak  sekali. Ciel  dan  kesemua  yang  berada  di  situ  terkejut  dengan  kejadian  yang  baru  berlaku  itu.
            “ Kenapa?” soal  Alsiel  kesakitan.    
            “ Sebab  perkara  aku  yang  akan  menjadi  leader  akan  clear  bila  kau  mati.” Auther  tersenyum  sinis.
            “ Tapi…aku  tak…ada…intention…untuk…jadi  le..ader.” Alsiel  terbatuk-batuk.
            “ Oh, untuk  pengetahuan  kau, pisau  tu  direka  khas  untuk  bunuh  our  clan. Kecederaan  yang  disebabkan  pisau  tu  tak  akan  sembuh.” Auther  sudah  melepaskan  pisau  itu  dan  dibiarkan  tertanam  di  badan  Alsiel.
            Alsiel  terduduk  ke  lantai. Ciel  mendekati  Alsiel  mengangkat  Alsiel  lantas  melarikan  diri  dari  situ. Dia  tidak  mahu  Alsiel  yang  menyelamatkannya  mati  begitu  sahaja. Dean  tidak  mahu  melepaskan  diri  mereka. Dia  mengarahkan  orangnya  supaya  mengejar  mereka  berdua.
            “ Kita  ada  masalah. Council  dah  dapat  tahu  tentang  meeting  kita  kat  sini. Mereka  dalam  perjalanan  ke  sini,” ujar  seseorang  di  situ.
            “ Kita  tak  ada  pilihan  lain. Meeting  dismiss  hari  nie.” Auther  memberi  arahan.
            Ciel  dan  Alsiel  dapat  melepaskan  dirinya. Mereka  telah  keluar  dari  semak  agak  jauh  dari  kawasan  pondok  itu. Alsiel  sudah  tidak  dapat  bergerak  lagi. Dia  rebah  ke  jalan. Darah  yang  keluar  dari  kesan  tusukan  pisau  itu  masih  tidak  berhenti-henti.
            “ Woi, bertahanlah. Ada  satu  hospital  kat  kawasan  nie,” ujar  Ciel.
            “ Tak  perlu  ke  hospital. Aku  cuma  perlu   keluarkan  pisau  nie  dulu.” Alsiel  cuba  mengeluarkan  pisau  yang  tertusuk  di  tubuhnya.
            “ Wait. Jangan. Kau  tak  boleh  buat  macam  tu. Nanti  banyak  lagi  darah  yang  keluar. Sekarang  nie  pun, kau  dah  hilang  banyak  darah,” halang  Ciel.
            Alsiel  sudah  tidak  menghiraukan  kata-kata  Ciel. Dia  menarik  pisau  itu  keluar. Darah  tersembul  keluar  dari  tempat  lukanya. Ciel  yang  melihat  terkejut. Alsiel   nampak  semakin  susah  untuk  bernafas.
            “ Kau  tunggu  kat  sini. Aku  pergi  panggil  orang  kejap…”
            Alsiel  menarik  tangan  Ciel  menghalang  Ciel  berbuat  demikian. “ Jangan.”
            “ Aku  tak  ada  phone  sendiri. Biar  aku  cari  orang  yang  ada  phone. Nanti  bolehlah  aku  call  911.”
            “ It’s  useless.”
            “ Kau  dah  hilang  banyak  darah  nie. Kau  kena  pergi  hospital.”
            “ Its’s  pointless. Aku  akan  mati  jugak.” Alsiel  berkata.
            “ Kalau  aku  ditikam  di  vital  part  dengan  pisau  nie, aku  tak  survive  lama. Pisau  nie  memang  direka  khas  untuk  membunuh  kaum  penghisap  darah  macam  kami  nie.”
            “ Apa  maksud  kau? Penghisap  darah? Dah, jangan  banyak  bercakap  lagi. Benda  nie  bahaya. Bak  sini.” Ciel  cuba  mengambil  pisau  di  tangan  Alsiel  tetapi  tangan  Ciel  terkena pisau  tersebut. Darah  Ciel  mengalir  laju  membasahi  jalan  itu.
            “ Aku  nak  minum  darah  kau  sekarang. Kalau  kau  tak  nak  aku  minum  darah  kau  sekarang  nie, baik  kau  pergi  dari  nie. Tinggalkan  aku  di  sini  sorang.”
            “ What? Kau  nie  salah  seorang  dari  mereka  yang  freak  itu  ke? Atau  kau  tengah  mengarut  sebab  kehilangan  darah?”
            “ Aku  tak  mengarut. Aku  akan  hidup  kalau  minum  darah  kau  tapi  kau  akan  mati. Dalam  keadaan  sekarang  nie, aku  tak  dapat  kawal  naluri  aku  lagi…” Alsiel terbatuk-batuk.
            “ Dalam  keadaan  sekarang  nie, kau  tak  akan  dapat  berbuat  apa-apa.” Ciel  mengangkat  tubuh  Alsiel.
            “ Aku  suruh  kau  selamatkan  diri  kau.”
            “ Takkan  aku  nak  tinggalkan  seseorang  yang  dah  selamatkan  diri  aku? Aku  tak  suka  berhutang  budi  nie.”
            “ Tak  perlu. Nie  dah  bahaya  nie.” Alsiel  mencengkam  leher  Ciel.
            “ Susah  aku  nak  bergerak  kalau  cengkam  leher  aku  macam  nie.”
            “ Nie  limit  aku.”
            “ Apa?”
            Alsiel  sudah  berdiri  tegak  di  hadapan  Ciel. Dia  memandang  tepat  ke  arah  mata  Ciel. Ciel  cuba  bergerak  tetapi  badannya  sudah  kaku. Keadaan  ini  seperti  ketika  dia  bersama  Auther  tadi. Badannya  tidak  boleh  bergerak. Ciel  melihat  Alsiel  sudah  seperti  orang  yang  kelaparan.
            “ Maafkan  aku. Aku…tak  boleh…tahan  lagi.” Alsiel  sudah  membenamkan  taringnya  ke  leher  Ciel.
            Alsiel  menyedut  darah  Ciel  dengan  rakus  sekali. Ciel  sudah  tidak  mampu  melawan. Dia  dapat  mendengar  bunyi  Alsiel  menelan  darahnya. Dia  dapat  merasakan  seperti  dia  berada  di  alam  lain. Dia  sudah  tidak  sebarang  bunyi  yang  lain.
            ‘ Aku  tak  nak  mati  macam  nie. Aku  masih  mahu  hidup.’ Ciel  menggunakan  sepenuh  tenaganya  untuk  cuba  bergerak. Dia  menolak  tubuh  Alsiel.
            “ Apa  kau  dah  buat  nie? Dah  gila  ke?”  Ciel  menjerit  sekuat  hati  sambil  memegang  kesan  gigitan  Alsiel  di  lehernya.
            Tiba-tiba  Ciel  melihat  tubuh  Alsiel  bercahaya. Dia  yang  melihat  keadaan  itu  menjadi  pelik. ‘ Apa  nie? Ada  cahaya  kat  badan  nie? Dia  nie  sapa  sebenarnya? Bukan. Apa  sebenarnya? Ah, apa-apa  pun, baik  aku  larikan  diri  dulu. Keadaan  kat  sini  tak  selamat.’ Ciel  berpaling  dan  cuba  melarikan  diri.

            Dia  sampai  di  tempat  yang  ramai  orang. Dia  berlari  terhuyung-hayang. Orang  ramai  yang  melihatnya  seperti  ketakutan. Apa  tidaknya, darahnya  sudah  membasahi  bajunya  yang  putih. Lariannya  semakin  lemah. Kemudian  dia  pengsan.

No comments:

Post a Comment